BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

Kontrola płatnika składek ZUS

ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH                                DANE IDENTYFIKACYJNE PŁATNIKA:

ODDZIAŁ W ZAMBROWIE                NUSP:
WYDZIAŁ KONTROLI PŁATNIKÓW SKŁADEK NIP:           718127942

UL Fabryczna 3       REGON:
18-300 Za m b rów

PROTOKÓŁ

kontroli płatnika składek: Urząd Miejski w Jedwabnem uLŻwirki i

18-420 Jedwabne

Kontrolę przeprowadził inspektor kontroli ZUS:

inż. Romuald Kirejczyk posiadający legitymację służbową nr 10064 , na podstawie upoważnienia nr 925/2003 z dnia 24.11.2003r.

Kontrolę przeprowadzono w dniach 25.09.2003,1-3.10, 6-7.10,24-27.11,1-5.12 i 8-10.12.2003r

Zawiadomienie o wszczęciu postępowania kontrolnego przedłożono w dniu 25.09.2003r. Panu Burmistrzowi Michałowi Chajewskiemu.

ZAKRES KONTROLI

1.  Prawidłowość   i   terminowość   opracowywania   i   kompletowania   wniosków   oraz zaświadczeń dla celów ustalania kapitału początkowego.

USTALENIA KONTROLI

Liczba ubezpieczonych zgłoszonych do ubezpieczeń społecznych (bez osób przebywających na urlopach wychowawczych, bezpłatnych i odbywających niezawodową czynną służbę wojskową)

-    według stanu na dzień 30.11.2002 roku wynosił 44 ubezpieczonych

-    według stanu na dzień rozpoczęcia kontroli wynosił 58 ubezpieczonych

Liczba wniosków o ustalenie kapitału początkowego przekazana do ZUS przez płatnika składek

(według stanu na dzień rozpoczęcia kontroli) wynosi 32.

Kontrolą w ww. zakresie objęto 20wniosków i 20 zaświadczeń Rp-7,

Zbadano następujące dokumenty:

S    akta płatnika KPP

^    akta ubezpieczonych KPU. wykazanych w załączniku nr 2 do protokołu kontroli,

S    akta osobowe osób wykazanych w załączniku nr 2 do protokołu kontroli,

S    karty wynagrodzeń osób wykazanych w załączniku nr 2 do protokołu kontroli,

S    karty zasiłkowe osób wykazanych w załączniku nr 2 do protokołu kontroli,

Szczegółowy wykaz badanych dokumentów zawiera załącznik Nr 2 do protokołu kontroli.


Ustalono:

Zgodnie z pismem O/ZUS w Zambrowie KPP 1000000154590-2001 płatnik składek był zobowiązany do skompletowania i przekazania dokumentacji ubezpieczonych , niezbędnej do ustalenia kapitału początkowego dla ubezpieczonych w następujących terminach:

1    w terminie do 02.01.2002 dla 5ubezpieczonych urodzonych po dniu 31.12.1948r

2    w terminie do 07.03.2002.dla l O ubezpieczonych urodzonych po dniu 31.12.1948r

3    w terminie do 07.05.2002 dla l O ubezpieczonych urodzonych po dniu 31.12.1948r

Płatnik składek zawiadomił ubezpieczonych o wskazanym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych terminie zgłoszenia dokumentacji i wezwał ustnie ubezpieczonych do dostarczenia tej dokumentacji.

Kompletną dokumentację( tj. wniosek o ustalenie kapitału początkowego sporządzony na formularzu ZUS Kp-1, kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych przebytych do 31.12.1998 r. (ZUS RP-6), zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS Rp-7 wraz z oryginalnymi dowodami potwierdzającymi okresy składkowe i nieskładkowe ubezpieczonego) wraz z listą ubezpieczonych płatnik składek przekazał Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych w terminach:

w dniu 27.12.2001r. przekazano 7 wniosków, w dniu 2606.2002r. przekazanoó wniosków w dniu 07.03.2003r przekazano 7wniosków

Analiza powyższych   dokumentów   wraz  z  dokumentami  źródłowymi   (aktami   osobowymi pracowników. kartami wynagrodzeń, listami płac ) wykazała, że :

-    w 20 przypadkach w   zaświadczeniu o zatrudnieniu i wynagrodzeniu - druk ZUS Rp-7 ustalono nieprawidłowe kwoty wynagrodzenia.

W 15 w przypadkach stwierdzono wystawienie zaświadczeń, w których nie były ujęte wszystkie okresy zasiłkowe.

W trakcie kontroli sporządzono nowe zaświadczenia z wykazem wszystkich okresów zasiłkowych.

Powyższe nieprawidłowości naruszają:

a   postanowienia Art. 22ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r o emeryturach i rentach z Funduszu

Ubezpieczeń Społecznych ( Dz U. Nr 162 póz 1118 z późn. zm.) a    postanowienia Rozporządzania Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2000

r w sprawie  szczegółowych zasad współpracy  Zakładu Ubezpieczeń  Społecznych z

ubezpieczonymi i płatnikami składek w zakresie ustalania kapitału początkowego ( Dz U Nr

72 póz. 846 ).


 


Protokół kontroli wraz z załącznikami sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach Integralną część protokołu stanowią załączniki:

1.   Zawiadomienie o wszczęciu postępowania kontrolnego.

2.  Wykaz badanych dokumentów

Zgodnie z Art. 91 ust 3 Ustawy z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych ( Dz U Nr 137 póz 887 z późn zm ) płatnik składek ma prawo złożyć w terminie 14 dni od daty otrzymania protokołu pisemne zastrzeżenia do jego ustaleń , wskazując równocześnie stosowne środki dowodowe. Zastrzeżenia należy przesłać na adres: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Zambrowie ,Wydział Kontroli Płatników Składek, ul. Fabryczna 3a, 18-300 Zambrów

Zambrów 12.12.2003r

INSPEKTOR KONTROLI

Zakład J Ubezpieczeń Społecznych

Romuald Kirejczyk

* Protokół wysłano za pocztowym potwierdzeniem odbioru - odebrano dnia

Data powstania: środa, 10 mar 2004 17:16
Data opublikowania: środa, 10 mar 2004 17:19
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 6532 razy