BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Jedwabnem, ul. Żwirki i Wigury 3, 18-420 Jedwabne, Referat Budownictwa, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wpis do rejestru zawierający:
- firmę - oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
3. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o treści określonej w art.9c.4. i zawartości określonej w art.9c.5. Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 399, z późn. zm.)

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Miejski w Jedwabnem, ul. Żwirki i Wigury 3, 18-420 Jedwabne, Referat Budownictwa, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska, pok. Nr. 22, tel. 862166513, BIP Urzędu Miejskiego w Jedwabnem.

Opłaty:

1. Opłatę skarbową w wysokości 50 zł pobiera się za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru.
2. Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Zaświadczenie o wpisie do rejestru wydawane jest zgodnie z art. 217. § 3. kpa w ciągu 7 dni

Inne wskazówki, uwagi:

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nie uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 399, z późn. zm.)
3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiebiorców (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 236 z późn. zm.)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 2111 z późn. zm.).

Opracował

Aneta Kamińska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Sylwia Włodkowska

Zatwierdził

Sławomir Miciura

Data sporządzenia

środa, 27 sty 2016 11:45

Data zatwierdzenia

środa, 27 sty 2016 11:49
Pliki do pobrania:
Data dodania: środa, 27 sty 2016 11:45
Data upublicznienia: środa, 27 sty 2016 11:49
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 1212 razy
Ilość edycji: 1