BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ NR XVI/07

z dnia: 15. 12. 2007 r.
w sprawie:
Miejsce obrad sala narad Urzędu Miejskiego w Jedwabnem ul. Żwirki i Wigury 3. W godz. od 09.05 do 10.30. Obecnych jest 14 radnych na ogólną liczbę 15, co stanowi 93 %.
Lista obecności w załączeniu do protokołu. Obradom przewodniczy Kazimierz Załuska Przewodniczący Rady Miejskiej.

Radni obecni:
1. Bargłowski Andrzej 8. Mańko Ewa
2. Borawski Krzysztof 9. Ożarowski Tadeusz
3. Chrostowski Ireneusz 10. Sepczyński Grzegorz
4. Chrostowski Mirosław 11. Skrodzki Edward
5. Górski Andrzej 12. Szmitko Mariusz
6. Kołpaczewski Andrzej 13. Turowski Sławomir
7. Kurkowska Zenona 14. Załuska Kazimierz

Radni nieobecni:
1. Frączek Ewa

Ponadto w sesji uczestniczą:
1. Krzysztof Moenke - Burmistrz
2. Henryka Filipkowska - Skarbnik Gminy
3. Zbigniew Chojnowski - Dyrektor KZB

Ogółem w sesji uczestniczy około 18 osób.

Przebieg obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, powitał burmistrza, radnych, zaproszonych gości, pracowników urzędu przybyłych na obrady XVI sesji. Na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.

Ad. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał porządek obrad. Propozycji zmian nie zgłoszono.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 14, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych. Porządek rada przyjęła jednogłośnie.

Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji.
4. Informacje Burmistrza o działalności między sesjami.
5. Interpelacje radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem 2007 roku.
7. Podjęcie uchwał w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2007 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Jedwabne
z organizacjami pozarządowymi na 2008 r.
9. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
10. Wolne wnioski i uwagi.
11. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Po odczytaniu protokołu z obrad XV sesji Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do jego treści. Radni uwag nie zgłaszali. W głosowaniu jawnym 14 głosami za rada protokół przyjęła.

Ad. 4
Burmistrz powitał wszystkich zgromadzonych na obradach XVI sesji. Następnie poinformował, iż uczestniczył w spotkaniu z Panem Marszałkiem i Panem Wojewodą.
W połowie stycznia mają być składane wnioski do RPO na ulice m.in. Kościuszki. Była mierzona częstotliwość przejeżdżających samochodów i się mieścimy w częstotliwości hałasu. Termin składania wniosków /drugi kwartał 2008 r./ do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich zależy od ministra rolnictwa. Do PROW będziemy składać dwa wnioski o wodociągi. Wykonanie projektu na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami opóźnia się, ponieważ zwiększyła się sieć wodociągów o kolonie w miejscowości Mocarze, ale to nie wpływa na pierwszy etap budowy, gdyż mamy przygotowaną dokumentację.
Następnie Burmistrz poinformował, iż były nawożone nieprzejezdne odcinki dróg w Orlikowie
i Kuczewskich. W Kuczach Wielkich została wybrana świetlicowa, która zacznie pracę od stycznia. Na funkcjonowanie świetlicy został przekazany telewizor i stół do pinponga.
Burmistrz zaprosił radnych na spotkanie opłatkowe, które odbędzie się 21.XII w piątek o godz. 14:30 w Sali Konferencyjnej UM.
Radny Ireneusz Chrostowski zaapelował, żeby przyspieszyć budowę wodociągu.
Radny Mariusz Szmitko zwrócił uwagę, iż skoro we wnioskach mają być uwzględnione przydomowe oczyszczalnie ścieków, to trzeba zacząć coś robić w tym kierunku, ponieważ mogą odrzucić wniosek.
Radny Mirosław Chrostowski stwierdził, że na budowę wodociągu powinny zostać wydane decyzje.
Burmistrz poinformował, że dokumentacja na pierwszy etap jest przygotowana i na pozostałe etapy również dokumentacja będzie przygotowana.

Ad. 5
Radna Zenona Kurkowska zapytał o włamanie w Ochotniczej Straży Pożarnej.
Burmistrz odpowiedział, że został skradziony sprzęt: agregat prądotwórczy, piła spalinowa do betonu „STHIL”, pompa półszlemkowa „HONDA” oraz lampy halogenowe o łącznej wartości około 9 500 zł. Sprzęt nie był ubezpieczony. Śledztwo zostało umorzone z powodu niewykrycia sprawcy.
Radny Edward Skrodzki wystąpił z wnioskiem, żeby we wniosku dotyczącym odbywania się sesji wprowadzić zapis, aby sesje w wyjątkowych sytuacjach odbywały się w dni robocze.

Ad. 6
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem 2007 roku.
Pani Henryka Filipkowska Skarbnik Gminy poinformowała, że projektant nie wykona
w terminie dokumentacji na budowę sieci wodociągowej i z tego względu należy dokonać wcześniej przeniesienia zaplanowanych środków na wodociągi, żeby wydatki nie wygasły
z upływem roku budżetowego, ponieważ wydatki są ustalana na rok kalendarzowy i z końcem roku wygasają. Żeby pieniądze nie przepadły na dokumentację to należy uchwałą rady przenieść środki na wydatki nie wygasające.
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych, obecnych jest 14, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała Nr XVI/85/07
w załączeniu do protokołu.

Ad. 7
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie dokonania zmian
w budżecie gminy na 2007 r. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych, obecnych jest 14, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała Nr XVI/86/07
w załączeniu do protokołu.

Ad. 8
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Jedwabne z organizacjami pozarządowymi na 2008 r.
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych, obecnych jest 14, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała Nr XVI/87/07
w załączeniu do protokołu.

Ad. 9
Odpowiedzi udzielono w pkt 5.

Ad. 10
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał Burmistrza, kto jest odpowiedzialna za zapalanie
i gaszenie świateł w sołectwach? Mieszkańcy wsi Kotowo Plac zgłaszają, iż światła są gaszone za wcześnie /o godz. 22:00/.
Burmistrz odpowiedział, że tą sprawą zajmuje się Referat Budownictwa.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że jest planowana sesja po świętach, która będzie dotyczyła uchwalenia budżetu na 2008 r. W związku z tym wraz z Panią Skarbnik proszę o przygotowanie się do sesji. Następnie przypomniał przewodniczącym komisji o przygotowaniu planu działania komisji na 2008 r.
Radna Ewa Mańko zapytała Pana Zbigniewa Chojnowskiego Dyrektora KZB
o planowane podwyżki za kosze.
Pan Zbigniew Chojnowski odpowiedział: Minister Środowiska podwyższył opłatę za składowanie odpadów na składowisku z kwoty 15,75 zł/tonę na 75 zł/tonę. W związku z tym zostanie podniesiona cena usług za wywóz nieczystości stałych. Rada nie ustala ceny za wywóz nieczystości stałych w związku z tym nie ma obowiązku podwyżki wprowadzania uchwałą, dotyczy to tylko ścieków i wody. Cena została podniesiona o jedną złotówkę, ponieważ wzrosły koszty eksploatacji auta.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy można wprowadzić zasadę, że rada będzie miała wpływ na cenę wywozu nieczystości stałych.
Pan Zbigniew Chojnowski odpowiedział, że nie ma problemu, żeby rada znała koszty, ale nie ustala się cen poprzez podejmowanie uchwały.
Radna Ewa Mańko stwierdziła, że podwyżka może spowodować, iż mieszkańcy będą rezygnować z koszy. Czy w związku z tym można wpłynąć na mieszkańców, żeby wszyscy posiadali kosze.
Pan Zbigniew Chojnowski poinformował, że gmina może przejąć obowiązki mieszkańca, który nie posiada kosza na wywóz nieczystości stałych. Obecnie na terenie miasta i gminy mamy podpisanych 800 umów.
Radny Edward Skrodzki zapytał, jak długo można korzystać z wysypiska?
Pan Zbigniew Chojnowski odpowiedział, że nie ma określonej daty zamknięcia wysypiska.
Ad. 11
Kończąc obrady Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał o organizowanym w dniu 21. 12. 2007 r. o godz. 14.30 wspólnym spotkaniu opłatkowym pracowników urzędu i radnych. Następnie poinformował, iż kolejna sesja odbędzie się 29.12.2007 r. o godz. 9:00 w MGOK.
Po czym stwierdził, iż porządek obrad został wyczerpany, podziękował wszystkim za przybycie, następnie zamknął obrady XVI sesji. Na tym po wyczerpaniu porządku protokół i posiedzenie zakończono.


Protokolant:

Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 9 sty 2008 11:21
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 1413 razy